Saturday, August 16, 2008

PENGKHIANAT MASA DEPAN BANGSA!!!

Baru-baru ini MB Selangor mencadangkan agar UiTM memperuntukkan kuota 10% kepada Bukan Bumiputera.


Hemah Jebat berTUAH...apa salahnya???



Bagi Jebat b.T., siapa yang membangkang adalah mereka yang ingin melihat bangsa Melayu lemah. Mereka ini Ingin melihat minda Melayu menjadi sempit (seperti Katak dibawah Tempurung) dan dikongkong oleh mereka yang kononnya memperjuangkan hak melayu tetapi masih bersikap "feudal".



Golongan ini ibarat Yahudi mengaku Islam!!!



Adakah bangsa Melayu yang pernah menguasai Nusantara begitu lemah sehingga mereka tidak berani bersaing? Bangsa Melayu yang pernah belayar mengelilingi dunia(DULU-Pendekar @teori Dr.M & KINI-Azhar Mansur), Menawan Puncak Dunia & Kembara ke kedua-dua kutub...terkenal dengan perkataan "AMOK" LEMAH???


Rakan J.bT. ada berkata bahawa salah satu sebab yang UiTM tidak patut dibuka adalah kerana yurannya yang rendah. Jika begitu, kenakan yuran yang lain untuk bangsa asing seperti universiti mengenakan yuran yang berbeza untuk penuntut tempatan atau luar negeri.


Lagipun, semasa Jebat b.T. di PPP/ITM pun sudah ada rakan dari Bangsa India( seorang) & Cina(8orang)....semasa Melayu sibuk bersukan, makan malam atau ber"Couple" mereka ini ada di perpustakaan atau menelaah di bilik sendiri/prep. Yang lucu bagi patik, bila nyanyi lagu "Anak Kecil Main Api..." depa pun nyanyi sekali!



Sabda Rasulallah S.A.W., "Tuntutlah Ilmu, Hingga ke Negeri Cina"

No comments: